×

دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با چالش کمتری برای اشتغال مواجه هستند

دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با چالش کمتری برای اشتغال مواجه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی بخاطر ماهیت مهارت محور بودن آموزشهای این دانشگاه با چالش کمتری برای اشتغال مواجه هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان، اولین نشست مشترک واحد استانی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با موضوع آشنایی با قوانین و مقررات دریافت تسهیلات اشتغالزایی برای دانش آموختگان و دانشجویان برگزار شد.

این نشست با حضور یوسف شعبانی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، دکتر فرشاد مسعودیان رئیس واحد استانی همدان، معاونین و روسای ادارات و جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان، با موضوع آشنایی با قوانین و مقررات دریافت تسهیلات اشتغالزایی برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزاری این نشست را در زمینه همکاری مشترک برای ایجاد ابزارهای حمایتی و مشاوره ای مشکلات اشتغالی دانشجویان و دانش آموختگان دانست و گفت: متاسفانه در جامعه کنونی با پدیده بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها و چالش کمبود نیروی کار متخصص و کاردان در فضای کسب و کار روبرو هستیم.

وی بیان کرد: بخش دولتی و خصوصی ظرفیت پاسخگویی به مشکل اشتغال تحصیل کرده های کشور را ندارد و ما شاهد یک نا همترازی در فضای کسب و کار جامعه هستیم.

شعبانی اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی بخاطر ماهیت مهارت محور بودن آموزش های این دانشگاه با چالش کمتری برای اشتغال مواجه هستند اما در کشور و استان همدان موازنه متناسبی بین تعداد تحصیل کرده ها و فرصت های شغلی موجود در بازار کار وجود ندارد از یک طرف تحصیل کرده ها  به دنبال فرصت های شغلی هستند و در مقابل کارفرمایان نیز به دنبال نیروی کار ماهر هستند که راهکار برون رفت از این مشکل، تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار است که مستلزم ارتباط موثر بین دانشگاه با صنعت است.

در ادامه این نشست دکتر فرشاد مسعودیان رئیس واحد استانی همدان به برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری و نیاز بازار کار درخصوص توسعه مهارت افزایی و ایجاد اشتغال پرداخت و یکی از اقدامات این دانشگاه را مشروط کردن صدور مجوز تاسیس مراکز جدید به ارائه تضمین اشتغال پذیرفته‌شدگان در حین یا پس از فراغت از تحصیل از سوی متقاضیان عنوان کرد.

وی افزود: مراکز آموزش علمی‌کاربردی به مراکز کاریابی تخصصی تبدیل می شوند و شرایطی فراهم می‌شود که به نیازهای تخصصی مشاغل در ارائه آموزش‌ها توجه ویژه شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: این دانشگاه به منظور مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان فاقد مهارت سایر دانشگاه ها، طرح آباد (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهها) را تدوین کرده است که بر این اساس، دانش آموختگان دانشگاهها با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، توانمندی لازم برای ورود به بازارکار را به دست می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *