×

افزایش سنوات / بازگشت به تحصیل

فرآیند درخواست افزایش سنوات تحصیلی / بازگشت به تحصیل 

طبق آیین نامه آموزشی وزارت علوم سنوات مجاز تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۲.۵ سال یا ۵ نمیسال تحصیلی بدون احتساب ترم های تابستانی است. 

برنامه ریزی درسی برای رشته ها به نحوی انجام می شود که به صورت عادی دانشجو بتواند در چهار ترم فارغ التحصیل شود . و این کار با توجه به دو نیمسال تابستانی بین نیمسال های اصلی ، کاملا عملی است و حتی در صورتیکه دانشجو برخی از دروس خود را بیافتد ، باز امکان دارد تا به موقع فارغ ا لتحصیل شود . مگر آنکه دانشجو به دلایلی یا مشروط شود و یا تعاد دروس افتاده وی به حدی باشد که نتواند در طول مدت مجاز  ترم فارغ التحصیل شود . در چنین حالتی ، لازم است دانشجو راسا برای درخواست افزایش سنوات به مدت یک نیمسال اقدام و دروس باقیمانده را در این مدت به پایان برساند . در غیر اینصورت دانشجو در هر مرحله از تحصیل که باشد اخزاجی محسوب می گردد. 

۱- مطالعه دقیق آیین نامه آموزشی در خصوص افزلیش سنوات 

۲- دریافت لیست دروس پاس شده و دروس باقیمانده و مطابقت آنها برای تعیین دروس باقیمانده . 

۳- اطمینان از ارائه دروس باقیمانده در نیمسال بعدی توسط مرکز و یا بررسی امکان اخذ به صورت میهمان . 

۴- پرداخت هزینه بررسی کمیسیون موارد خاص 

۵- دریافت کاربرگ ۲۱۶  و تکمیل و اسکن  آن 

۶- ثبت درخواست در دبیرخانه شورای آموزشی مرکز 

۷- پی گیری نتیجه شورای مرکز – مرکز ببه شرطی با درخواست افزایش سنوات دانشجو موافقت می کند که شرایط قانونی صدق کرده و مطمئن باشد دانشجو در پایان ترم کلیه دروس خود را پاس خواهد کرد.  

۸- ارسال درخواست به واحد استانی در صورت موافقت مرکز 

۹- پی گیری مصوبه کمیسیون موارد خاص و ثبت نام در نمیسال اضافه شده . 

نکات مهم و توصیه ها 

۱-مهلت ثبت درخواست افزایش سنوات قبل از شروع امتحانات پایان ترم آخرین نیمسال تحصیلی مجاز است . بدیهی است دانشجو از تعداد دروس باقیمانده و توانایی های خود اطلاع دارد و میتواند پیش بینی کند از عهده دروس در ترم اخر برخواهد آمد یا نه .

۲- مطابق مندرجات کاربرگ ۲۱۶ لازم است دانشجو مدارکی دال بر توانایی خود برای قبولی در دروس باقیمانده ارائه نماید .