×

اطلاعیه های مهم

آزمون صلاحیت حرفه ای شغل مدیر فنی طراحی ، محاسبات و استاندارد آسانسور

اولین آزمون شغل مدیر فنی طراحی ، محاسبات و استاندارد آسانسور با همکاری اداره کل صلاحیت های حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی و اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد .

 

در پی برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه ای شغل نصاب مکانیکال آسانسور در بهمن ماه ۱۴۰۲ و اعلام نتایج آن و همچنین تصویب استاندارد شغل مدیر فنی طراحی محاسبات و استاندارد آسانسور در شورای عالی صلاحیت حرفه ای با حضور ریاست دانشگاه علمی کاربردی آقای دکتر بلندی ، معاونین آموزشی و نظارت و سنجش  و پژوهش و فناوری  آقای  دکتر کشتکار و آقای دکتر فتحیان و آقای دکتر لک  ، مدیر کل محترم و معاونت دفتر صلاحیت های حرفه ای دانشگاه آقای دکتر معصومیان و آقای مهندس پیری ، معاونت  پژوهش برنامه ریزی و سنجش مهارت  سازمان فنی و حرفه ای کشور آقای دکتر شهریور  ، آقای دکتر سیف مدیر کل  محترم ارتباط با صنعت و آقای دکتر تقی زاده از دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، آقای مهندس کاظمی  معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ، خانم دکتر غلامی معاون مرکز آموزش و پژوهش اتاق اصناف ایران، آقای مهندس راهداری معاون آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور ، خانم مهندس کامرانی رئیس گروه طراحی و راهبری آزمون های صلاحیت حرفه ای  سازمان امور استخدامی کشور ، آقای دکتر پیشوایی از دانشگاه علم  وصنعت ایران ، آقای مهندس کاوندی از کمیته مشوران صنعتی انجمن آموزش مهندسی ایران  و  سایر مدعوین در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ مورد بررسی و تصویب قرار گرفت . بر همین اساس مجوز برگزاری اولین دوره آزمون این شغل صادر و در دستور کار مرکز قرار گرفته است .

 

زمان آزمون

بخش آزمون کتبی و استعداد یابی این آزمون در روز ۲ اردیبهشت ماه و بخش آزمون عملی و مصاحبه های تخصصی و رفتاری آن در روز های ۳ و ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد .

 

ساختار آزمون

آزمون صلاحیت حرفه ای یک آزمون جامع با ارزیابی ۳۶۰ درجه و شایستگی های ۱۴ گانه این شغل توسط ابزار های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد :

۱- آزمون کتبی – تخصصی : یک آزمون تستی / تشریحی مشتمل بر تقریبا ۷۰ سئوال تستی و ۱۰ سئوال تشریحی محاسباتی است . این آزمون در روز ۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ لغایت ۱۸ برگزار خواهد شد .

۲- آزمون کتبی – عمومی : یک آزمون تستی مشتمل بر تقریبا ۳۰۰ سئوال تستی از مهارتها و شایستگی های رفتاری / عمومی شغل می باشد . بخشی از این آزمون تیپ شخصتی و رفتاری فرد را می سنجد و بخشی استعداد های برتر فرد را مشخص می کند . این آزمون به صورت آنلاین برگزار می گردد. این آزمون از ساعت ۱۲ تا ۱۴ روز ۲ اردیبهشت برگزار می شود .

۳- مصاحبه تخصصی : مصاحبه تخصصی شایستگی های تخصصی داوطلب را می سنجد . هر تیم ارزیابی مشتمل بر دو ارزیاب سئوالاتی را در حوزه تخصصی از داوطلب خواهند پرسید .(روز ۳ یا ۴ اردیبهشت )

۴- مصاحبه رفتاری : مصاحبه رفتاری و ایفای نقش شایستگی های عمومی مورد انتظار از داوطلب را با پرسیدن سئوالات و اجرای سناریو ایفای نقش خواهد سنجید . تیم ارزیابی رفتاری نیز از دو ارزیاب تشکیل شده است . (روز ۳ یا ۴ اردیبهشت )

۵- آزمون شبیه سازی : آزمون عملی / شبیه سازی  شامل انجام محاسبات ، طراحی به کمک دست و کامپیوتر و تهیه نقشه ها و محاسبات مورد نیاز استاندارد است . در این شرایط تیم ارزیاب مشخصات یک یا دو پروژه واقعی را در اختیار داوطلب گذاشته و داوطلب با استفاده از امکانات در اختیار می بایست در زمان تعیین شده محاسبات را انجام ، فرم ها را تکمیل و نقشه ها را تهیه و به ارزیابان تحویل دهد . (روز ۳ یا ۴ اردیبهشت )

شرایط ثبت نام 

اولویت ثبت نام  برای این دوره نیز دانشجویان ترم سوم و چهارم رشته آسانسور  و فارغ التحصیلان  مقطع کارشناسی  مرکز علمی کاربردی آسانسور سازی دماوند هستند . سایر دواطلبان محترم در صورت دارا بودن شرایط (مدرک تحصیلی کارشناسی ) می توانند ثبت نام نمایند .

دانش آموخته گان رشته مهندسی آسانسور و پله برقی برای شرکت در آزمون نیاز به سابقه کار مستند ندارد ! در این سری از آزمون ها بجای تاکید بر سابقه کار مرتبط و مستند بیشتر بر توانایی های فردی داوطلب تاکید دارد . هر داوطلبی که بتواند از عهده فرآیند آزمون بر آید می تواند مطابق با شیونامه صدور گواهی صلاحیت حرفه ای گواهینامه مربوطه را دریافت نماید .

مهلت ثبت نام

بازه زمانی ثیت نام از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ می باشد . برای ثبت نام باید به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی معاونت نظارت و سنجش مراجعه گردد. مدارک لازم برای ثبت نام تصویر پرسنلی / تصویر آخرین مدرک تحصیلی / تصویر کارت ملی / تصویر فیش واریزی شرکت در آزمون می باشد .

هزینه آزمون

هزینه آزمون طبق مصوبه دانشگاه  برای ثبت نام تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  مبلغ  ۲۸۵۰۰۰۰۰ ریال  و برای ثبت نام تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۳۵۰۰۰۰۰۰ ریال خواهد بود .

مفاد و منابع  آزمون 

جزییات مفاد و منابع آزمون در سایت مرکز و سایت دانشگاه علمی کاربردی قابل دسترسی است .

۱- ایمنی و حفاظت کار

۲-استاندارد

۳-شناخت سیستم

۴-اندازه گیری

۵-طراحی به کمک کامپیوتر

۶-آنالیز ترافیک

۷-محاسبات فنی (مکانیکی)

۸-طراحی تجهیزات کنترل (الکتریکی )

۹-بازرسی

۱۰-مستند سازی و گزارش نویسی فنی

۱۱-مدیریت ایمنی و حفاظت کار

۱۲- برنامه ریزی حمل و نقل اجسام سنگین

۱۳-مدیریت منابع انسانی و امور اداری

 

گواهینامه

در صورت کسب نمره قبولی در آزمون ، گواهی صلاحیت حرفه ای ” مدیر فنی طراحی ، محاسبات و استاندارد آسانسور ”  با سه امضای  دانشگاه جامع / اتحادیه کشوری / مرکز اعطا می شود . این گواهینامه قابلیت ترجمه داشته و مورد تایید ارگان ها و سازمان های دولتی ذی ربط می باشد . دارندگان این گواهینامه می توانند از طریق اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی اقدام به درخواست صدور مجوز شرکت نموده و یا به عنوان مدیر فنی در یکی از شرکت های مربوطه جذب شوند . بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیات محترم وزیران گواهینامه های صلاحیت حرفه ای جایگزین تمامی روش های قبلی برای بررسی صلاحیت و صدور مجوز های شغلی در تمامی اصناف و رسته های شغلی می گردند. صحت و اعتبار این گواهینامه ها از طریق درگاه مجوز های دولت قابل رد یابی و صحه گذاری است .

 

مشاهده منابع آزمون و استاندارد شغلی 

 

 

لینک ورود به سایت دانشگاه و ثبت نام در آزمون صلاحیت حرفه ای 

 

 

سایت اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *