×

امور فرهنگی و اجتماعی

ماموریت های امور فرهنگی مرکز 

۱- ایجادزمینه‌های مناسب برای شکوفایی استعدادها، برانگیختن خلاقیت علمی دانشجویان، دانش‌آموختگان و بهره‌گیری از توانمندی ایشان در تقویت و تحقق فضای علمی مرکز

۲ـ افزایش مشارکت و رقابت دانشجویان در فعالیت‌های علمی جمعی و نهادینه ساختن این فعالیت‌ها

۳ـ حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویی و راهنمایی و هدایت دانشجویان در امر آموزش و پژوهش

۴ـ تقویت و تحکیم پیوندهای نظام آموزش عالی با بخش‌های مختلف جامعه

۵ـ تعمیق دانش و بینش علمی دانشجویان با بهره‌گیری از توان علمی مدرسان

۶- به فعالیت درآمدن خلاقیت‌ها، ظهور و بروز استعدادها و بالندگی علمی و فرهنگی

۷- پاسخگویی به نیازهای متنوع و رشد خلاقیتهای فرهنگی دانشجویان

۸- سامان بخشیدن به خواسته ها و چالش­های خودانگیخته فرهنگی هنری و اجتماعی دانشجویی،

۹- حمایت و هدایت فعالیتها در جهت نیل به ازرشهای اسلامی،

۱۰- ارتقاء سطح همکاری جمعی و بسط و تعمیق فرهنگ مشارکت در امور مرکز ،

۱۱- تقویت فعالیت­های علمی و فرهنگی دانشجویان

۱۲- پرکردن اوقات فراغت دانشجویان

۱۳- ایجاد فضای شادی و نشاط در مرکز

۱۴- افزایش شایستگی های کانونی و تقویت حافظه تاریخی مرکز 

۱۵- حمایت از فعالیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تشکل های دانشجویی در حدود اساسنامه و ضوابط و مقررات مرکز و سایر قوانین موضوعه کشور .

نشست های فرهنگی و اجتماعی 

اتاق فکر امور فرهنگی و اجتماعی 
کرسی های آزاد اندیشی 
هیات مذهبی 

اتاق فکر دانشجویی در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی به عنوان بازوی اصلی تصمیم سازی مدیران ارشد مرکز عمل می نماید . ایده های نو ، تفکر خلاق مبتنی بر نیاز های واقعی دانشجویان می تواند مدیران ارشد مرکز را در هدایت منابع به فعالیت های دانشجویی فرهنگی یاری دهد .

دبیر اتاق فکر :

 داوود قهرمانلو – کارشناسی آسانسور  ۴۰۱۱

کرسی های آزاد اندیشی از سال ۸۱ با هدف ، مباحثه و تضارب آراء  در فضایی تخصصی و به دور هیجانات سیاسی در دانشگاه ها شکل گرفت .مرکز علمی کابردی آسانسور سازی دماوند یکی از معدود مراکز علمی کاربردی بود که از سال ۱۳۸۸ اقدام به برگزاری مناظره های مختلف در خصوص مسائل چلش برانگیز سیاسی و اجتماعی روز نمود . دانشجویان آگاه و منتقد در بستر مناسب و تخصصی می تواند به عنوان آینده سازان کشور در عرصه های مختلف اجتماعی نقش آفرینی نمایند .

مسئول هماهنگی :

 استاد عبدالحسین بدرالدین – گروه معارف 

تشکل های مذهبی در مرکز آموزش علمی کاربردی  محلی برای تجمع دانشجویان و مدرسان علاقمند به امور مذهبی و برگزاری مراسم دینی در ایام و مناسبت ها می باشد . شور و اشتیاق این تشکل ها ناشی از اعتقادقلبی به دور از تزویر به ائمه اطهار و سیره ایشان می باشد . برگزاری اعیاد و مولودی خوانی ، برگزاری مراسم عزاداری و سیاهپوش نمودن مرکز ، سفر های زیارتی و پیاده روی اربعین از فعالیت های هیات های مذهبی مرکز آموزش علمی کاربردی آسانسور سازی دماوند می باشد. 

مسئول هماهنگی :

 محمد متین سرخانی – کاردانی آسانسور ۴۰۱۱

جشنواره های فرهنگی و اجتماعی  ملی

معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات وفناوری در سراسر کشور اقدام به برگزاری جشنواره های مذهبی ، فرهنگی و علمی می نماید . دانشگاه جاع علمی کاربردی و مرکز آسانسور سازی دماوند نیز در این جشنواره ها حضوری فعال دارد .

 

جشنواره قرآن و عترت
جشنواره رویش 
جشنواره حرکت

 

مسابقات قرآن و عترت  دانشجویان وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری با هدف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشجویان  و توسعه فضای معنوی و قرآنی و نیز زمینه‌سازی انس و الفت آنان با قرآن کریم و سیره معصومین(ع) و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها همه ساله برگزار شده و برگزیدگان برای رقابت با منتخبان قرآنی سایر دانشگاه ها به مسابقات ملی معرفی و از تسهیلات ویژه ای برخوردار خواهند شد

جشنواره ملی رویش که همه ساله در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود، ابتدا در سطح دانشگاهی و سپس ملی برگزیدگان را انتخاب می نماید. محور های جشنواره بر اساس آثار فرهنگی، هنری و دینی فردی و گروهی  مانند تاتر ، فیلم کوتاه ، موسیقی ، هنر های تجسمی ، صنایع دستی ، فیلمنامه نویسی ، داستان نویسی ، شعر و عکس طبقه بندی گردیده است . مرکز علمی کاربردی آسانسور سازی دماوند برای دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره تسهیلاتی را در نظر می گیرد . 

هدف جشنواره ملی حرکت، توسعه و تکثیر ایده های نوین و ایجاد انگیزه برای فعالیت های علمی دانشجویی می باشد. همچنین طرح ها و ایده های جدی خود را می توانید به جشنواره ملی ایده بازار و طرح خلاق و نوآوری ارسال کنید. بسیاری از دانشجویان در طول سال تحصیلی علاوه بر حضور در کلاس های درس، در انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی فعالیت می کنند و دستاوردهایی از جمله انتشار نشریات علمی و… تولید یک محصول با تکنولوژی جدید، نگارش کتاب و مقالات علمی را رقم می زنند . مرکز علمی کاربردی آسانسور سازی دماوند برای دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره تسهیلات و مشوق هایی را در نظر می گیرد . 

جشنواره های  فرهنگی و اجتماعی داخلی 

امور فرهنگی مرکز با رویکرد فراهم آوردن محیطی شاد و مناسب برای تحصیل دانشجویان و استفاده حداکثری از زمان کوتاه در دسترس ، با همکاری دانشجویان علاقمند و خمایت مالی علاقمندان اقدام به برگزاری جشن ها ی مناسبتی می نماید .

جشنواره نوروز 
بزرگداشت مقام معلم
جشنواره یلدا 

جشنواره بهار یا استقبال از نوروز ،  یکی از برنامه های امور فرهنگی مرکز علمی کابردی آسانسور سازی دماوند است که به منظور تبیین فرهنگ های مختلف اقوام ایرانی در خوش آمد گویی به بهار از ابتدای اسفند ماه هر سال تا پاایان فروردین ماه سال بعد یرگزار می گردد تا ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان ورودی بهمن ، نیمسال دوم سال تحصیلی آغاز گردد.

تاریخ شروع :  اول اسفند ماه ۱۴۰۲

تاریخ پایان : بیستم فروردین ۱۴۰۳

مدرسان سرمایه اصلی یک دانشگاه هستند ، یزرگداشت مقام معلم ، بهانه ای است برای پاسداشت مقام شامخ استاد و معرفی اساتید برتر مرکز در سال تحصیلی است .این مراسم در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می گردد.

 

تاریخ : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

جشنواره زمستانی یا یلدا ،  یکی از برنامه های پر طرفدار امور فرهنگی مرکز علمی کاربردی آسانسور سازی دماوند است که با هدف گسترش نشاط و شادی در بین دانشجویان و خوش آمد گویی  دانشجویان ورودی مهر ماه  برگزار می گردد . مسابقات شعر خوانی ، موسیقی ، و برنامه های تفریحی مختلفی در این جشنواره برگزار می گردد.

 

تاریخ شروع : ۱۶ آذر ۱۴۰۲

تاریخ پایان : ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲

کانون های فرهنگی هنری 

کانون های فرهنگی و هنری  مرکز محل گردهم آیی علاقمندان  به ادبیات و شعر و موسیقی است . این کانون با برگزاری  مسابقات فرهنگی و اجتماعی داخلی مرکز با هدف استعداد یابی و آشکار نمودن توانایی های دانشجویان مرکز در طول سال تحصیلی شکوفا می نماید. نفرات برتر این مسابقات به صورت سیستماتیک برای حضور در جشنواره های وزارت عتف آماده و مورد حمایت مالی و آموزشی قرار می گیرند . 

مسئول کانون ادبی : بهروز اقبال ابراهیمی -کارشناسی تاسیسات -۴۰۲۱

مسئول کانون موسیقی: مینا عمادیان – کاردانی کسب و کار  ۴۰۱۱

مسابقه کتابخوانی 

 شعر و شعر خوانی 

داستان نویسی

مسابقات کتابخوانی ، متناسب با مناسبت های مختلف در طول سال تحصیلی برنامه ریزی و اجرا می گردد. این مسابقات به منظور تبیین سنت حسنه مطالعه و خلاصه برداری از آثار فرهنگی شاخص برگزار می گردد. مرکز علمی کاربردی آسانسور سازی دماوند تسهیلات ویژه ای برای شرکت کنندگان در این مسابقات در نظر می گیرد . نفرات برتر این مسابقات به حضور در جشنواره فرهنگی رویش وزارت علوم هدایت می شوند .  

مسابقات ادبی در قالب شب شعر با هدف ارتقاء سطح فرهنگی دانشجویان و پرورش استعداد های ادبی ایشان برگزار می گردد. این مسابقات متناسب با مناسبت های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس در طول سال برگزار می گردد. شناخت شعرا و بزرگان ادبی یکی دیگر از اهداف این مسابقات می باشد. مرکز علمی کاربردی آسانسور سازی دماوند ، مشوق های متعددی برای شرکت کنندگان در این مسابقات در نظر گرفته است . نفرات برتر این مسابقات به حضور در جشنواره فرهنگی رویش وزارت علوم هدایت می شوند .

مسابقات داستان نویسی یکی دیگر از مسابقات ادبی مرکز می باشد . موضوعات مسابقه در دو بخش آزاد و هدفمند تعیین و آثار شرکت کنندگان توسط هیات داوری مورد بررسی قرار می گیرد . نفرات برتر داستان های خود را در قالب نشریه داخلی مرکز علمی کاربردی آسانسور سازی دماوند به چاپ رسانیده و نفرات برتر این مسابقات به حضور در جشنواره فرهنگی رویش وزارت علوم هدایت می شوند .

دوره های آموزشی – فرهنگی و اجتماعی 

کلاس های آموزشی گروه فرهنگ و هنر با محوریت تدریس دانشجو به دانشجو در مرکز علمی کابردی آسانسور سازی دماوند برگزار می گردد . مرکز پرورش استعداد های امور فرهنگی مرکز با شناسایی استعداد های مختلف دانشجویان ، شرایطی را فراهم می آورد تا دانشجویان از این استعداد ها کسب درآمد نمایند .

موسیقی –  مقدماتی و پیشرفته

نقاشی – پتینه کاری /ویترای 

شیرینی پزی – کیک و کوکی

آموزش موسیقی و ساز های جهانی از جمله پیانو ، ویولون  سازهای ایرانی شامل تار و سه تار و دف از این دست می باشند . دانشجویان مستعد برای حضور در جشنواره فرهنگی رویش وزارت علوم هدایت می شوند .

نقاشی رنگ و روغن ، آبرنگ ، ویترای ، تکنیک های پتینه کاری در دوره های آموزشی امور فرهنگی آموزش داده می شوند.

تکنیک های آشپزی ، شیرنی پزی ، کیک و کوکی در دوره های امور فرهنگی آموزش داده میشود

بازارچه فرهنگی 

در این بازارچه آنلاین دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز ، دست ساخته های خود را برای فروش عرضه می کنند . حمایت از کسب و کار خانگی یکی از اهداف مرکز در حوزه فرهنگ و هنر است . حضور در این نمایشگاه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز رایگان است .  دانشجویان می توانند برای تخصیص غرفه از طریق لینک زیر مشخصات محصول و تصاویر آنرا ارسال نمایند تا پس از بررسی در نمایشگاه مجازی /غرفه شخصی خود قرار گیرد . مجسمه سازی ، نقاشی ، کیک و کوکی ، و بسیاری از دست ساخته های دانشجویان در این بازار چه به نمایش در می آید و علاقمندان به خرید می توانند پیشنهادات خود را مستقبما ثبت نمایند .