×

انجمن های علمی

    انجمن علمی دانشجویی مکانی است برای تمرین داوطلبانه فعالیت‌های علمی در قالب کار گروهی؛ دانشجویان با اهداف علمی و تخصصی گرد هم می‌آیند و با فعالیت در انجمن‌های علمی ضمن ترویج و تعمیق فضای علمی در دانشگاه‌ها، زمینه رشد خود را نیز فراهم می‌آورند. انجمن علمی ضمن آن که امکانی است برای تعمیق و ترویج علم در فضای دانشگاه، فرصتی برای پیاده‌سازی آموخته‌ها و مشاهده نتایج آن در عمل نیز هست. بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که دانشجوی فعال در انجمن‌های علمی را فردی بدانیم که بمراتب نسبت به هم‌کلاسی‌های خود توانمندتر و باتجربه‌تر است؛ توانمندی‌هایی از جمله: مهارت کارِگروهی، مهارت تبدیل ایده به عمل، مهارت ارتباط، مهارت مدیریت و اجرا، مهارت تامین هزینه‌های مالی، مهارت هم‌اندیشی، آزاداندیشی و تفکر انتقادی و چنین توانمندی‌ها و مهارت‌هایی است که خروجی دانشگاه‌ها را در عمل شایسته‌تر و توانمندتر می‌سازد.


    انجمن‌های علمی مرکز آموزش علمی کاربردی آسانسورسازی دماوند  در حال حاضر دارای ۳ انجمن علمی فعال در رشته‌های مختلف می‌باشد. هر ساله دانشجویان در انتخابات انجمن‌های علمی شرکت و پنج نفر عضو منتخب در بخش‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، نوآوری و خلاقانه، اختراع، مسابقات علمی، بازدید‌های علمی، برگزاری سمینارهای تخصصی ملی و بین‌المللی، کارگاه‌های آموزشی و … فعالیت می‌نمایند. همچنین اعضا هرساله در جشنواره‌های بین‌المللی حرکت و ملی ایده شو که در سطح کشوری از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود شرکت و افتخاراتی را نصیب خود و مرکز  می‌نمایند.
      هر ساله همزمان با برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی به ازاء هر انجمن یک استاد مشاور نیز انتخاب و در طول سال اعضای انجمن را همراهی خواهند نمود. ​​​​​​​

انجمن علمی مهندسی آسانسور و پله برقی 

انجمن علمی مهندسی آسانسور و پله برقی در سال ۱۳۹۳ در مرکز علمی کاربردی آساسور سازی دماوند با فارغ التحصیلی نخستین دانشجویان این رشته در ایران تشکیل شد . این انجمن با هدایت  اساتید این رشته موفق شدند در جشنواره حرکت سال ۹۴ و ۹۵ اخذ رتبه برتر شدند . 

استاد راهنما : آقای مهندس زینلی 

اعضای انجمن : 

تاریخ انتخابات : 

انجمن علمی مهندسی تاسیسات 

انجمن علمی مهندسی تاسیسات در سال ۱۴۰۱ در مرکز علمی کاربردی آسانسور دماوند با فارغ التحصیلی نخستین دانشجویان این رشته در مرکز تشکیل شد . 

استاد راهنما :  آقای مهندس معصومی 

اعضای انجمن : 

تاریخ انتخاب : 

انجمن علمی مهندسی برق و  کنترل 

انجمن علمی مهندسی کنترل  در سال ۱۳۹۳ در مرکز علمی کاربردی آسانسور دماوند با فارغ التحصیلی نخستین دانشجویان این رشته در مرکز تشکیل شد . 

استاد راهنما :  آقای مهندس فرجی 

اعضای انجمن : 

تاریخ انتخاب : 

عضویت در انجمن های علمی 

شرایط عضویت در انجمن های علمی دانشجویی بشرح زیر است : 

۱- دانشجوی ترم دوم رشته های مرتبط با انجمن 

۲- علاقمندی به فعالیت های علمی ، پژوهشی با هدف رفع مشکلات صنعت 

۳- حضور در جلسات انجمن و پذیرش مسئولیت در آن