صفحه اصلی arrow خدمات الکترونیک arrow ارتباط مستقیم با ریاست واحد
سامانه بهبود و توسعه خدمات دانشگاه نسخه مناسب چاپ ارسال به دوست
امتیاز: / 6
بدعالی 
27 آذر 1390 - 19:11
سامانه بهبود و توسعه خدمات دانشگاهسامانه بهبود و توسعه خدمات دانشگاه

سامانه توسعه و بهبود خدمات دانشگاه (ارتباط مستقیم الکترونیکی با ریاست واحد دانشگاهی )

 

در هر دانشگاهی  سه رکن اساسی مثلث آموزش  را تشکیل می دهند. ضلع اول  دانشجو  ضلع دوم دانشگاه (زیر ساختهای منابع انسانی و سخت افزار ها) و ضلع سوم مدرسان دانشگاه می باشند . گذشته از زیر ساختهای سخت افزاری مانند کلاس ، صندلی و ... ، روابط انسانی بین دانشجویان ، کارکنان دانشگاه و مدرسان ارکان اصلی آموزش را تشکیل می دهد و دانشگاه موفق دانشگاهی است که به این سه رکن توجه ویژه نماید. با این دیدگاه در بیشتر دانشگاه ها میزان اثر بخشی روابط بین دانشجویان و مدرسان با ارزشیابی های استاندارد در پایان هر ترم تحصیلی اندازه گیری می شود . لیکن در کمتر دانشگاهی به نقش مهم ارتباط بین دانشجویان و بدنه ارائه خدمات دانشگاهی مورد توجه قرار می گیرد . و غفلت از همین امر به ظاهر ساده ، منجر به بروز ناهماهنگی بین ارکان مثلث آموزش می گردد.

مدیریت این دانشگاه در پی جلسات متعدد با اعضای شورای مشورتی دانشجویان در سنوات تحصیلی مختلف برآن شد ، علاوه بر ارزشیابی مستمر مدرسان در هر ترم ، منابع انسانی خود را در حوزه های مختلف دانشگاه را از دیدگاه دانشجویان مورد ارزشیابی قرار دهد . این ارزشیابی به منزله دریافت صرف انتقادات یا شکایات دانشجویان نبوده و از دانشجویان خواسته می شود در هر مورد که انتقادی به سیستم وارد می نمایند، پیشنهادی عملیاتی نیزبرای اصلاح یا بهبود نقیصه ارائه دهند . به این ترتیب دانشجویان با دیدگاه های مختلف مدیریت ارشد دانشگاه را در کنترل و هدایت سازمان یاری داده و حمایت می کنند .از آنجاییکه این ارتباط به صورت رودر رو و برگزاری جلسات متعدد در طول هر ترم امکان پذیر نبود ، ریاست واحد دانشگاهی از ابتدای ترم تابستان 1392 اقدام به تعریف پروژه ای نمود که نتیجه آن سامانه توسعه و بهبود خدمات دانشگاهی نام گرفت . و این امکان فراهم شد که تمامی دانشجویان در هر زمان از شبانه روز و در هر نقطه از دنیا که بخواهند بتوانند با پرکردن فرم های نظر سنجی الکترونیک ، با ریاست واحد دانشگاهی بدون واسطه و به صورت کاملا محرمانه در ارتباط باشند . 

 

ساختار و مکانیزم عمل سامانه

سامانه از یک  فرم الکترونیک تشکیل گردیده که متناسب با ساختار سازمانی و نوع خدمات قابل ارائه به دانشجویان طبقه بندی گردیده است . دانشجو می تواند هر زمان که اراده نماید ، نظرات خود را در رابطه به یک بخش خدمت دهنده خاص به صورت مشخص بیان نماید . اطلاعات وارد شده در این سامانه کاملا محرمانه تلقی گردیده و امکان دسترسی به این اطلاعات فقط و فقط با ریاست واحد دانشگاهی است . از آنجاییکه نظرات جمع اوری شده در طول هر ترم تحصیلی در فرآیند ارزشیابی و ارتقاء پرسنل اداری دانشگاه موثر است ، تلاش شده فرم  با حداقل پیچیدگی امکان کسب حداکثر اطلاعات را از دانشجویان عزیز داشته باشد . دانشجویان در هنگام ورود به سامانه می بایست نام و نام خانوادگی ، شماره دانشجویی و شماره سریال کارت دانشجویی خود را به منظور ایجاد امکان پی گیری و رفع مشکلات شخصی اعلام نمایند . البته این اطلاعات محرمانه تلقی شده و هیچگونه مشکلی را برای دانشجویان در پی نخواهد داشت . اطلاعات فرم  در هفته توسط شخص ریاست واحد دانشگاهی مورد بازبینی قرار گرفته و به فراخور حال در اولویت رفع یا تغییر فرآیند قرار می گیرد . دانشجویان می توانند از طریق همین صفحه پی گیر مطالب خود باشند .

 

 

فرم نظر سنجی جامع صدای دانشجو